©؛°¨¨°؛© Welcome To Our HeMa LoVeRs Forums ©؛°¨¨°؛©

مرحباآ بكـ"
زائرنا الكريم
انت غير مسجل في هذا المنتدى
سجل معنا للتمتع بكافة خدمات وفعاليات المنتدى }~
~{ونرجوا لك تصفح ممتع ومفيد في منتدانا الغالي

تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني 527542808

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

©؛°¨¨°؛© Welcome To Our HeMa LoVeRs Forums ©؛°¨¨°؛©

مرحباآ بكـ"
زائرنا الكريم
انت غير مسجل في هذا المنتدى
سجل معنا للتمتع بكافة خدمات وفعاليات المنتدى }~
~{ونرجوا لك تصفح ممتع ومفيد في منتدانا الغالي

تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني 527542808

©؛°¨¨°؛© Welcome To Our HeMa LoVeRs Forums ©؛°¨¨°؛©

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

المنتدى قيد التطوير ..........ترقبوو عودتي قريباآآآ

دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة

» تقرير عن الخوارزمي
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالخميس مايو 26, 2011 2:18 pm من طرف زائر

» تكفون ردوووووووو
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالثلاثاء مايو 17, 2011 3:58 pm من طرف ابوسنكوح

» الاكاديميه العربيه للنقل البحري والتكنولوجيا
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالجمعة يونيو 11, 2010 12:39 pm من طرف capten atya

» مشروع مادة الجيولوجيا عن عوامل التجرية الطبيعية
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالسبت مايو 22, 2010 4:32 pm من طرف HeMa PoP

» رجعت لكم من جديد بمشروعين للوحده الخامسه والسادسه جاهزين لعيونكم الحلوه
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالإثنين مارس 01, 2010 6:45 pm من طرف HeMa PoP

» هدية هيما كما عودكم في نهاية كل فصل بـ{22}تقريرانجلش مع البوربوينت جاهزين ناقصين اسمك وعيش يامعلم
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالثلاثاء نوفمبر 24, 2009 5:38 pm من طرف HeMa PoP

» أجمد موقع للتوبيكات ممكن تشوفه بحياتك>>>>
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالثلاثاء سبتمبر 08, 2009 1:03 pm من طرف Gental man

» ووظائف الماسنجر مهم جدا
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالإثنين سبتمبر 07, 2009 5:02 pm من طرف Gental man

» توبيكات رومانسيه ملونه بالصوره
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالإثنين سبتمبر 07, 2009 2:00 pm من طرف Gental man

» Messenger Plus! Live 4.80.356 Final compatible with Messenger 2009
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالإثنين سبتمبر 07, 2009 1:50 pm من طرف Gental man

» ابتسامات للماسنجر
تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Emptyالإثنين سبتمبر 07, 2009 1:44 pm من طرف Gental man

المتواجدون الآن ؟

ككل هناك 25 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 25 زائر

لا أحد


[ مُعاينة اللائحة بأكملها ]


أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 68 بتاريخ الخميس نوفمبر 21, 2024 11:00 pm

عدد زوارنا


4 مشترك

    تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني

    HeMa PoP
    HeMa PoP
    Site Admin
    Site Admin


    ذكر
    الجوزاء عدد المشاركات : 3355
    تاريخ الميلاد : 11/06/1992
    العمر : 32
    البلد : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Egypt110
    مزاجي : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Pi-ca-20
    المهنه : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Progra10
    My Mobile Number : From UAE:999 or 993

    My Signature : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني 181606073
    السٌّمعَة : 9
    نقاط : 30965
    تاريخ التسجيل : 18/03/2008

    My sMs
    My sMs:

    تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Empty تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني

    مُساهمة من طرف HeMa PoP الجمعة مارس 21, 2008 6:07 pm

    Transport or transportation is the movement of
    people and goods from one place to another. The term is derived from
    the Latin trans ("across") and portare ("to carry"). Industries which
    have the business of providing equipment, actual transport, transport
    of people or goods and services used in transport of goods or people
    make up a large broad and important sector of most national economies,
    and are collectively referred to as transport industries.

    Aspects of transport
    The
    field of transport has several aspects: loosely they can be divided
    into a triad of infrastructure, vehicles, and operations.
    Infrastructure includes the transport networks (roads, railways,
    airways, waterways, canals, pipelines, etc.) that are used, as well as
    the nodes or terminals (such as airports, railway stations, bus
    stations and seaports). The vehicles generally ride on the networks,
    such as automobiles, bicycles, buses, trains, aircraft. The operations
    deal with the way the vehicles are operated on the network and the
    procedures set for this purpose including the legal environment (Laws,
    Codes, Regulations, etc.) Policies, such as how to finance the system
    (for example, the use of tolls or gasoline taxes) may be considered
    part of the operations.

    Broadly speaking, the design of networks
    are the world's future. Domains of civil engineering and urban
    planning, the design of vehicles of mechanical engineering and
    specialized subfields such as nautical engineering and aerospace
    engineering, and the operations are usually specialized, though might
    appropriately belong to operations research or systems engineering.
    Modes and categories
    Main article: Mode of transport
    Modes
    are combinations of networks, vehicles, and operations, and include
    walking, the road transport system, rail transport, ship transport and
    modern aviation.

    Air transport
    Cable transport
    Conveyor transport
    Human-powered transport
    Hybrid transport
    New Mobility Agenda
    Rail transport
    Road transport, including human-powered transport such as walking and cycling
    Ship transport
    Space transport
    Sustainable transportation
    Transport on other planets
    Proposed future transport
    Animal-powered transport
    Animal-powered
    transport is a broad category of the human use of non-human working
    animals (also known as "beasts of burden") for the movement of people
    and goods. Humans may ride some of the larger of these animals
    directly, use them as pack animals for carrying goods, or harness them,
    singly or in teams, to pull (or haul) sleds or wheeled vehicles.

    Air transport
    Main article: Air transport
    A
    fixed-wing aircraft, commonly called airplane or aeroplane, is a
    heavier-than-air craft where movement of the wings in relation to the
    aircraft is not used to generate lift. The term is used to distinguish
    from rotary-wing aircraft, where the movement of the lift surfaces
    relative to the aircraft generates lift. A more rare type of aircraft
    that is neither fixed-wing nor rotary-wing is an ornithopter. A
    heliplane is both fixed-wing and rotary-wing.


    A Cessna 177
    propeller-driven general aviation aircraftFixed-wing aircraft include a
    large range of craft from small trainers and recreational aircraft to
    large airliners and military cargo aircraft. Some aircraft use fixed
    wings to provide lift only part of the time and may or may not be
    referred to as fixed-wing.

    The current term also embraces
    aircraft with folding the wings that are intended to fold when on the
    ground. This is usually to ease storage or facilitate transport on, for
    example, a vehicle trailer or the powered lift connecting the hangar
    deck of an aircraft carrier to its flight deck. It also embraces
    aircraft, such as the General Dynamics F-111, Grumman F-14 Tomcat and
    the Panavia Tornado, which can vary the sweep angle of their wings
    during flight. These aircraft are termed "variable geometry" aircraft.
    When the wings of these aircraft are fully swept, usually for high
    speed cruise, the trailing edges of their wings about the leading edges
    of their tailplanes, giving an impression of a single delta wing if
    viewed in plan. There are also rare examples of aircraft which can vary
    the angle of incidence of their wings in flight, such the F-8 Crusader,
    which are also considered to be "fixed-wing".

    Two necessities
    for all fixed-wing aircraft (as well as rotary-wing aircraft) are air
    flow over the wings for lifting of the aircraft, and an open area for
    landing. The majority of aircraft, however, also need an airport with
    the infrastructure to receive maintenance, restocking, refueling and
    for the loading and unloading of crew, cargo and/or passengers. While
    the vast majority of aircraft land and take off on land, some are
    capable of take off and landing on ice, snow and calm water.

    The
    aircraft is the second fastest method of transport, after the rocket.
    Commercial jet aircraft can reach up to 875 km/h. Single-engine
    aircraft are capable of reaching 175 km/h or more at cruise speed.
    Supersonic aircraft (military, research and a few private aircraft) can
    reach speeds faster than sound. The record is currently held by the
    SR-71 with a speed of 3,529.56 km/h (2193.17 mph, 1905.81 knots).[1]

    Rail
    Main article: Rail transport
    Rail
    transport is the transport of passengers and goods along railways or
    railroads. A typical railway (or railroad) track consists of two
    parallel steel (or in older networks, iron) rails, generally anchored
    perpendicular to beams (termed sleepers or ties) of timber, concrete,
    or steel to maintain a consistent distance apart, or gauge. The rails
    and perpendicular beams are usually then placed on a foundation made of
    concrete or compressed earth and gravel in a bed of ballast to prevent
    the track from buckling (bending out of its original configuration) as
    the ground settles over time beneath and under the weight of the
    vehicles passing above. The vehicles traveling on the rails are
    arranged in a train; a series of individual powered or unpowered
    vehicles linked together, displaying markers. These vehicles (referred
    to, in general, as cars, carriages or wagons) move with much less
    friction than on rubber tires on a paved road, and the locomotive that
    pulls the train tends to use energy far more efficiently as a result.


    Acela
    Express, an American high-speed passenger trainIn rail transport, a
    train consists of rail vehicles that move along guides to transport
    freight or passengers from one place to another. The guideway
    (permanent way) usually consists of conventional rail tracks, but might
    also be monorail or maglev. Propulsion for the train is provided by a
    separate locomotive, or from individual motors in self-propelled
    multiple units. Most trains are powered by diesel engines or by
    electricity supplied by trackside systems. Historically the steam
    engine was the dominant form of locomotive power through the mid-20th
    century, but other sources of power (such as horses, rope (or wire),
    gravity, pneumatics, or gas turbines) are possible
    Road transport
    Main article: Road transport

    [edit] Automobile
    An
    automobile is a wheeled passenger vehicle that carries its own motor.
    Different types of automobiles include cars, buses, trucks, and vans.
    Some include motorcycles in the category, but cars are the most typical
    automobiles. As of 2002 there were 590 million passenger cars worldwide
    (roughly one car for every ten people), of which 170 million in the
    U.S. (roughly one car for every two people) [1].

    The automobile
    was thought of as an environmental improvement over horses when it was
    first introduced in the 1890s. Before its introduction, in New York
    City alone, more than 1,800 tons of manure had to be removed from the
    streets daily, although the manure was used as natural fertilizer for
    crops and to build top soil. In 2006, the automobile is recognized as
    one of the primary sources of world-wide air pollution and a cause of
    substantial noise pollution and adverse health effects.
    ساحرة البشر
    ساحرة البشر
    المراقبة العامة
    المراقبة  العامة


    انثى
    الجدي عدد المشاركات : 3442
    تاريخ الميلاد : 01/01/1991
    العمر : 33
    البلد : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Egypt110
    مزاجي : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Pi-ca-11
    المهنه : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Studen10
    My Mobile Number : No Number Found
    My Signature : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني 15781610
    السٌّمعَة : 6
    نقاط : 30502
    تاريخ التسجيل : 25/03/2008

    My sMs
    My sMs:

    تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Empty رد: تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني

    مُساهمة من طرف ساحرة البشر الإثنين مارس 31, 2008 2:26 pm

    حلو اوي والله
    بس مش ينفعني
    مشكوووووووووووووور
    جارة القمر
    جارة القمر
    مشرفة قسم عالم الشباب والبنات
    مشرفة قسم عالم الشباب والبنات


    انثى
    القوس عدد المشاركات : 1998
    تاريخ الميلاد : 01/12/1992
    العمر : 31
    البلد : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Egypt110
    مزاجي : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Pi-ca-11
    المهنه : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Studen10
    My Mobile Number : No Number Found
    My Signature : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني 15781610
    السٌّمعَة : 0
    نقاط : 30450
    تاريخ التسجيل : 21/03/2008

    تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Empty رد: تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني

    مُساهمة من طرف جارة القمر الجمعة أبريل 04, 2008 11:54 am

    حلو أووووووووي

    مرسيييييييي
    (عنوني لحبيبي )
    (عنوني لحبيبي )
    Moderator
    Moderator


    انثى
    السمك عدد المشاركات : 3154
    تاريخ الميلاد : 19/03/1992
    العمر : 32
    البلد : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Jordan10
    مزاجي : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Pi-ca-37
    المهنه : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Studen10
    My Mobile Number : No Number Found
    My Signature : تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني 15781610
    السٌّمعَة : 4
    نقاط : 30482
    تاريخ التسجيل : 24/03/2008

    My sMs
    My sMs:

    تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Empty رد: تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني

    مُساهمة من طرف (عنوني لحبيبي ) الإثنين سبتمبر 08, 2008 4:50 pm

    مرسييييييييي
    Anonymous
    زائر
    زائر


    تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني Empty رد: تقرير عن transport للصف العاشر الجزء الثاني

    مُساهمة من طرف زائر الإثنين سبتمبر 08, 2008 11:24 pm

    ايوه والنبى يا هيما اهتم بالصف العاشر اليومين دول



    تسلم

      مواضيع مماثلة

      -

      الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة نوفمبر 22, 2024 4:57 am